Kijk uit malloot, een kokosnoot

Onze eerste nacht in Port Barton was nauw niet echt een feestje.
Er is alleen stroom van 17u tot 1u. Wat normaal gesproken niet heel erg is.
Maar om 1u stopten ook onze ventilator ermee. Wat er voor zorgden dat het bloedje heet was op de kamer.
De ramen stonden wagenwijd open, maar er was geen zuchtje wind te bekennen.
Na een aantal uren draaien hadden we dan toch wat geslapen tot de lokale honden vereniging een vergadering hield bij ons voor de deur.
En dat ging er niet heel erg rustig aan toe.
De ene hond blafte nog harder dan de ander. En dat ging maar door.
Uiteindelijk zijn we toch weer inslaap gevallen en werden we weer op tijd gewekt door het persoon dat al vroeg aan het vegen was.
Heerlijk nachtje dus. Maar goed dat halen we wel weer in op het strand.

Na een lekker ontbijtje gescoord te hebben, zijn we naar t strand gelopen en hebben we 2 kajaks gehuurd.
Jelle in z’n eentje in een eenpersoons kajak. En Rolinda en ik samen.
En het eerste stuk ging dat best goed. Maar op een gegeven moment draaiden we vooral rondjes.
En waren we druk bezig met het in een rechte lijn peddelen.
Uiteindelijk zijn we er gekomen. En kwamen we aan op een heel mooi wit strand. Het heette ook niet voor niks White beach. Heerlijk.
We hebben hier lekker genoten van het witte strand, de heerlijke zee en een kokosnoot mocht natuurlijk ook niet ontbreken.

Aan het eind van de middag kwam er een meid uit de zee gesprongen die flink te grazen was genomen door een kwal.
Ze gingen met een scherp mes over haar huid en gooiden er azijn en koffie poeder op.
We vonden het niet zo’n fijn idee dat die kwal daar zat. En besloten daarom om maar terug te gaan.
Ondertussen kwam er ook een behoorlijk donkere lucht aan.
En om nou met het onweer op het water te zitten vonden we ook niet zo’n strak plan. En ook de terug weg verliep weer met een hoop gepeddel. En hebben we weer een aantal rondjes gemaakt. De lucht werd steeds donkerder en donkerder en we waren maar wat blij toen we weer met onze benen aan de wal stonden. We waren ook nog maar net binnen toen het begon met storten. ’s Avonds hebben we nog lekker gegeten en een snorkeltour geboekt voor de volgende dag.

Ook deze nacht was weer een drama. Het was weer erg warm. En er waren nieuwe gasten gekomen die nogal hard praatten.
Gelukkig hield dat om 12u op. En waren de honden ook niet zo luid als de avond ervoor. Maar er zat nu een hond in de prullenbak bij onze buren. We hoorden allemaal geritsel. Oohja, we hadden ook nog een snurkende dame op onze kamer. We hebben er voor de zekerheid maar een geluidsopname van gemaakt. Anders zou ze het de volgende dag niet geloven. hihi

De volgende ochtend hebben we onze spullen vast naar een ander guesthouse gebracht.
We hadden de avond ervoor een guesthouse gevonden die heel de nacht stroom had. En wat een stukje rustiger gelegen lag.

We hebben onze spullen daar gebracht en zijn toen gaan ontbijten. Toen we klaar waren met het ontbijt wilden we weglopen. Toen er iemand tegen Jelle begon te praten. Bleek het een meid te zijn die stage heeft gelopen bij Jelle, bij TOUT in Amsterdam. Zo toevallig.
Er was alleen niet veel tijd om te kletsen, want we moesten naar onze snorkel tour.

Op de boot zaten we met nog 2 stellen, 2 vriendinnen, een meid en nog een man.
Een prima ploegje. We gingen als eerste naar een rif toe. Samen met nog een aantal bootjes lagen we bij het rif. En wat was het mooi. Er was zoveel te zien. Het koraal was wel al aardig dood. Maar er leefden wel heel veer verschillende soorten vissen. In zoveel verschillende kleuren. Prachtig.

Onze volgende stop werd paradise eiland. Een onbewoond eiland met een prachtig mooi strand. We konden ook hier weer snorkelen. Maar eigenlijk was het vooral lekker om te drijven in de zee. En heerlijk van de zon genieten. Rond 12u kregen we hier ook onze lunch. En wat was dat goed verzorgd. Er was rijst met kip, vis, groenten, fruit. Voor iedereen wel wat. Na de lunch hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar een ander eiland gevaren. Voor dit eiland was ook een onwijs mooi rif. En we hebben er zelfs nog een zeeschildpad gezien.

De volgende stop was een plek om zeeschildpadden te zien. Nu hadden we het geluk dat we er al eentje gezien hadden.
De gids wees ons naar een plek waar er eentje zat. En daar gingen we natuurlijk met z’n alle op af.
Jelle was alleen de andere kant op gezwommen, dus ik ging hem halen om naar de zeeschildpad te kijken.
Bleek dat hij er gewoon 2 voor zich zelf had. haha. Toen ben ik daar ook maar bij gebleven. Bizar hoelang ze onder water kunnen blijven.
En dat ze altijd 2x achter elkaar naar boven gaan om adem te halen. Terwijl we terugzwammen naar de boot kwamen er nog 2 zeeschildpadden voorbij. Zo gaaf!!

Onze laatste stop was bij een zandbank/starfish point. Het was er ongeveer een halve meter diep. En om de haverklap lag er een zee ster. In mooie oranje kleuren. We mochten de zeesterren oppakken, maar niet boven water houden. Op een gegeven moment zag ik een zeester die zich verplaatsten over de bodem, dat zag er zo maf uit. Oohjaa, Jelle had zelfs nog een zee paardje gevonden. Die volledig op ging in z’n omgeving. Eind van de middag waren we weer terug in ons guesthouse en hebben we even heerlijk gedoucht

’s Avonds hebben we pizza gegeten en daarna hebben we nog een biertje gedaan met Sietske, het meisje dat we ’s morgens tegen kwamen.
Daarna zijn we lekker ons bedje ingegaan. En hebben we een heerlijke rustige nacht gehad. Zonder blaffende honden, luide mensen en wat was het fijn dat de ventilator de hele nacht aan stond.

One Reply to “Kijk uit malloot, een kokosnoot”